اینتکس

مرکز فروش محصولات بادی

اینتکس

مرکز فروش محصولات بادی

محل فروش محصولات بادی. مرکز فروش انواع مبل بادی ، تشک بادی کاناپه بادی ، تخت بادی ، استخر های بادی و استخر های پیش ساخته ، قایق بادی و ...

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ق.ظ

۰

راهنمای خرید چادر مسافرتی

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ق.ظ

چادر مسافرتی محصولی است که طی دهه اخیر با استقبال فراوانی روبرو شده اند، این استقبال تولید کنندگان را بر آن داشته تا محصولات کاملا متنوع و متفاوتی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کنند تا همه افراد بسته به سلیقه خود محصول مورد نظر خودشان را خریداری کنید، به همین دلی است که در زمان حال کمتر چادری مشابه چادر مسافرتی خودتان می یابید. در ذکر این موارد مثالی برایتان عنوان می کنیم. چادر هایی که در ابتدا تولید می شدند تنها از نوع فنری بودند که با طرح سه گوش انحنا دار خود قابل تشخیص بودند. راه اندازی این محصولات بسیار ساده اما جمع آوری آن نیاز به عملیاتی به فوق العاده مشکل که نیاز به دانش فنی بود داشت، به علاوه به دلیل ارگونومی و طراحی این دسته از محصولات بسته بندی و حجم اشغالی انها نیز بسیار بیشتر از چادر های زمان حال می باشد. پس از چادر های فنری محصولاتی تحت عنوان چادر عصایی به بازار عرضه شد که تا به امروز کمترین فضا و سخت ترین راه اندازی را به دلیل میله های جداگانه قابل نصبی که دارد، دارا می باشد. در ادامه بیشتر به تحلیل آنها خواهیم پرداخت، آخرین دسته چادر های مسافرتی، نوع اتوماتیک آنهاست، این چادر ها در چند ثانیه و به واسطه پایه های چتر کونه خود دارند، از نظر فضای اشغالی نیز میان دو دسته پیشین قرار می گیرد اما از نظر سادگی در نصب و جمع کردن در رتبه اول میان تمامی محصولات قرار می گیرند، چادر های دیگری نیز وجود دارند که به صورت کاملا دستی نصب می شوند، این چادر ها پایه ها و پارچه برزنتی مستقلی دارند که با وجود معقوله جداگانه آنها با چادر های مسافرتی آماده ای که در تهران اینتکس وجود دارد به بررسی راهنمای خرید آنها نمی پردازیم، در ادامه چادر های مسافرتی را از نظر ظاهر، نحوه نصب، تعداد ورودی و پنجره ها، جنس، شرکت سازنده، قیمت، ظرفیت و ابعاد ، ابعاد ساک یا جعبه به دسته های مختلفی تقسیم می کنند با ما همراه باشید.

نحوه نصب چادر مسافرتی

بدون شک نحوه و سرعت راه اندازی یک چادر مسافرتی در محبوبیت و آمار خرید آن تاثیر بسیار مهمی را داراست، چادری که به نسبت هزینه پرداختی هم راحت راه اندازی و هم در کیف خود قرار گیرد بهترین گزینه برای خرید می باشد. دشوار ترین و زمان بر ترین راه اندازی به چادر های عصایی که اغلب توسط شرکت FIT یا فخر ایران تولید می شود  اختصاص دارد، برای نصب این چادر دو میله تا شده را به یکدیگر متصل کرده و از دو شیار روبرویی و گوشه ای چادر رد می کنید که به صور تقاطعی از کنار هم رد می شوند، با انجام این عمل زمان بر که نیاز به دقت کافی دارد نوبت به میخچه های درون بسته بندی می رسد، پس از تثبیت محل چادر با استفاده از این میخچه ها محصول قابل استفاده است، جمع کردن و قرار دارد چادر در ساک مخصوص آن بسیار ساده تر از نصب آن انجام می پذیرد و چادر های عصایی تنها محصولاتی هستند که راه اندازی دشوار تری در مقایسه با جمع کردن دارند، نوع بعدی چادر های مسافرتی از نظر سادگی در راه اندازی چادر های فنرری هستند، چادر های مسافرتی فنری پس از باز شدن بسته بندی خود با رهایی به شکل اصلی خود در می آیند و تنها می بایست لایه درونی را به بیرون بکشید، سپس با تنظیم هوای داخلی می توانید از این چادر استفاده کنید، دقت داشته باشید که در صورت وجود باد در این چادر ها می بایست حتما آنها را با اشیاء مختلف سنگین کنید. آخرین نوع چادر های مسافرتی از نظر نوع نصب چادر های اتوماتیک می باشد که هم به سادگی راه اندازی شده و هم به سادگی جمع می شود، با خارج کردن این چادر از بسته بندی با و گرفتن ستون اصلی آن خواهید دید که چهار پایه جداگانه از آن رها می شود، سپس با باز کردن این پایه ها از گیره خود و بلند کردن آن چادر به حالت قابل استفاده تقییر شکل می دهد. عمل فوق تنها در چند ثانیه صورت می پذیرد و عمل جمع کردن آن نیز کمی بیشتر زمان می برد.

تعداد ورودی و پنجره ها

چادر های مسافرتی از نظر تعداد ورودی و پنجره ها از قائده های خاصی پیروی می کنند، اغلب محصولات گه به صورت چهار گوش می باشند دارای دو پنجره و یک ورودی می باشند که به نوعی به استاندارد محصولات بدل شده است، کالا هایی که در این زمینه کاستی هایی داشته باشند از استاندارد پایین تر و کالا هایی که در این ضمینه برتری هایی داشته باشند فرای انتظار عمل کرده اند. این حالت تنها برای چادر های چهار گوش بوده و محصولات شش و هشت ضلعی تعداد پنجره و تعداد ورودی های متفاوتی دارند، چادر هایی که به صورت کاملا دستی و در اشکال متفاوت نیز در بازار وجود دارند. که می توانند تا شش پنجره و دو یا سه ورودی داشته باشند، برخی از چادر های شش و هشت ضلعی چهار یا شش پنجره در تمامی جهت های خود داشته و دو ورودی دارند که از این محصولات می توان به چادر مسافرتی اتوماتیک هشت نفره اشاره کرد که از کیفیت و قیمت مناسبی نیز بهره می برد. چادر های فنری نیز به دلیل شرایط ظاهری و کاربردی که دارند در 90 درصد شرایط با حالت استاندارد یعنی دو پنجره و یک ورودی بهره می برند اما چادر های اتوماتیل و عصایی بعضا دارای دو ورودی و سه یا چهار پنجره هستند که به تعامل جریان هوا کمک بسیاری می کنند. البته برای جلوگیری از ورود حشرات تمامی کالا ها دارای توری هستند که برای جلوگیری از ایجاد غبار حاصل از گرد و خاک می بایست مرتب چادر را تمیز کنید.

جنس چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی اغلب از جنس برزنت و یا پارچه ضد آب ضخیم ساخته شده اند تا مانع از ورود آب شوند، با این وجود چادر هایی هستند که با دوخت نا مناسب لبه ها و یا کف با ورود آب باران از خود مقاومتی نداشته و غیر قابل استفاده می شوند. برخی از محصولات نیز دارای ساختاری کاملا متفاوت هستند، یعنی رویه اصلی آنها دارای پارچه ضد آب اما دوخت ضعیف می باشد اما به واسطه پوش یا رویه دوم تمامی درز ها و بخش های دوخته شده جانبی پوشانده می شود تا مانع از ورود آب به درون چادر مسافرتی شود. به طور کلی نوع دوم مطمئن تر بوده اما کمی شما را به زحمت می اندازد که برای بر طرف کردن آب می بایست از چادر هایی با دوخت بهتر و با کیفیت بالاتر که به مراتب گرانقیمت نیز هستند استفاده کنید. نوع برزنتی چادر ها با وجود ضخامت و کیفیت بالاتر، طول عمر پایین تری دارند اما چادر هایی با پارچه ضد آب دیرتر دچار پوسیدگی می شوند، برای مثال اگر یک چادر برزنتی پنج سال عمر مفید داشته باشند، از چادر های پارچه ای می توانید حدود 8 سال با مراقبت بیشتر استفاده کنید که هر کدام از آنها به نوعی کاربرد و مشتری خاصی دارند، لازم به ذکر است چادر هایی از جنس PVC و یا مواد باد شو نیز وجود دارند که مقاومت مناسبی نداشته و نمی توان از آنها در مسافرت استفاده نمود. این چادر ها اغلب برای بازی کودکان استفاده می شوند و نمی توان به حضور آنها در مسافرت دل بست.

شرکت سازنده چادر مسافرتی

همانطور که در بند اول به آن اشاره کردیم، پس از سال های اولیه که چادر های مسافرتی از یکنواختی طراحی برخوردار بودند، در سال های بعدی با طرح های بیشتر و سود دهی حاصل شده شرکت هایی نیز به این عرصه پا به فعالیت گذاشته اند که هم باعث بهبود چادر های مسافرتی شده و هم تنوع آنها را بالا برده است. در این میان برخی شرکت های خارجی در کشور هایی همچون ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و اسپانیا نیز شروع به فعایت کرده و با تولید محصولاتی فوق العاده سطح استاندارد کیفیت چادر های مسافرتی را افزایش داده اند. در این میان می توان به شرکت هایی همچون کلمن آمریکا، FIT کره جنوبی و کلمبوس اسپانیا اشاره کرد که هر کدام به نحوی و با طرح های متفاوت خود بازار های جهانی چادر مسافرتی را دگرگون ساخته اند. شرکت کلمن که طراح اولیه نوع اتوماتیک چادر های مسافرتی است که نوع اورجینال آنها قیمتی میلیونی دارد، چادر های این شرکت در بالاترین سطح کیفی و و راحتی در دنیا قرار دارند که به سادگی راه اندازی راه اندازی و جمع می شوند. چادر های کلمبوس محصولاتی هستند که به سختی نصب می شوند اما راحتی بسیاری را به شخصی که از آن استفاده می کند منتقل می کند، این دسته از مصحولات فضای بزرگ و ضخامت بسیاری را به همراه دارند که مهم ترین اصل در هنگام استفاده از چادر های مسافرتی می باشد. لازم به ذکر است اغلب چادر های مسافرتی کلمبوس اسپانیا حجم بزرگی داشته و فضای بسیاری از صندوق عقب اتومبیل شما را اشغال می کنند. چادر های شرکت FIT نیز همگی به صورت عصایی هستند و نصب دشواری دارند، در میان چادر های مسافرتی از پایین ترین کیفیت ممکن بهره می برند اما از بسیاری محصولات ساخت داخل کشور بهتر عمل کرده است، البته پدید آورنده نوع عصایی که حجم فوق العاده کمی را اشغال می کند شرکت FIT می باشد که به کسانی که اتومبیل ندارند کمک شایانی شده است. نوع بعدی چادر های مسافرتی خارجی توسط شرکت شاتل تولید می شوند شرکت شاتل نیز ترکیبی از تمامی مصولات را در کشور چین گرد هم می آورد تا محصولی فوق العاده و شگفت انگیز تولید کند اما همواره از محبوبیت بسیار کمی در تمامی زمینه ها برخوردار بوده که  دلایلی همچون طراحی نا مناسب در این عامل تاثیر بسیاری دارند. سایر شرکت های تولید کننده نیز ایرانی هستند که محصولات آنها در تهران اینتکس موجود می باشد.

بزرگ ترین و برترین شرکت تولید چادر های مسافرتی در ایران اکنون کیت خانوان می باشد که کیفیت را به کمیت ترجیح داده و محصولات فوق العاده ای تولید می کند، محصولات این شرکت الگوبرداری شده از طرح کلمن ایالات متحده آمریکا بوده و قیمتی به مراتب کمتر از یک پنجم نمونه خارجی دارد. چادر های شرکت کیت همگی از برزنت فوق العاده با کیفیت ساخته شده اند. لازم به ذکر است که شرکت کیت اکنون با نام تجاری کیت خاوران فعالت می نماید. شرکت بعدی که تولید چادر را در ایران بر عهده دارد نام فخر ایران را یدک می کشد، این شرکت که خود را سازنده و نماینده FIT در ایران می داند چادر هایی عصایی تولید می کند که به واقع با محصولات کره جنوبی متفاوت است! شرکت ها تولید کننده های کوچکی نیز در سطح کشور مشغول ساخت چادر می باشند که اغلب شاهد تولید محصولات و چادر های فنری از آنها می باشیم. لازم به ذکر است که محصولات تولید شده توسط آنها از قیمت بسیار پایینی برخوردار است.

قیمت چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی بر حسب کیفیتی که دارند به دسته های مختلفی از نظر قیمت تقسیم می شوند، برخی چادر ها قیمتی کمتر از 80 هزار تومان و برخی دیگر قیمتی میلیونی دارند که محصولاتی به مراتب با کیفیت تر و کامل تری هستند. در دسته بندی کالا های ارزان چادر های فنری که ساخت کشور ایران هستند قرار می گیرند، این محصولات اغلب جنس و پارچه های غیر مرغوبی با ابعاد کوچک دارند. نوع بعدی چادر های مسافرتی در دسته مانی قرار می گیرند، چادر های فنری خارجی با کیفیت و چادر های گران قیمت و با کیفیت داخلی در دسته محصولات قیمت متوسط قرار می گیرند، برای مثال چادر های عصایی و اتوماتیک ساخت کیت خانوران جزء محصولات با قیمت متوسط بازار محسوب می شوند. دسته بندی بعدی چادر های مسافرتی که فوق العاده گران قیمت هستند اغلب محصول شرکت های خارجی با کیفیت و ساخت عالی هستند که توسط شرکت هایی همچون کلمن ایالات متحده و کلمبوس اسپانیا تولید شده اند.

ظرفیت و ابعاد چادر های مسافرتی

چادر های مسافرتی در ظرفیت های چهار، شش، هشت، ده و دوازده نفره تولید شده است، هر کدام از این ظرفیت ها ابعاد خاص خود را در بازه ای مشخص دارند که توسط شرکت های معتبر تعیین می شود. در صورتی که ظرفیت ذکر شده در عنوان و توضیحات هر محصول را بر عدد دو تقسیم کنید، یعنی آن را نصف کنید ظرفیت واقعی آن هنگام دراز کشیدن و یا خوابیدن بدست می آید، چادر های مسافرتی کوچک، طول و عرضی برابر با 150 سانتی متر و چادر های بزرگ طول و عرضی بزرگ تر سه متر دارند که در دسته محصولات دوازده نفره و یا در برخی شرایط بزرگتر تقسیم می شوند.

ساک حمل چادر های مسافرتی

ابعاد بسته بندی با ابعاد ساک محصولات رابطه مستقیم دارد، به این صورت که هرچه یک چادر مسافرتی جعبه بزرگتری داشته باشد حمل آن نیز دشوار تر و ابعاد ساک آن بزرگ تر می شود، بزرگ ترین بسته بندی چادر های مربوطه به نوع فنری می باشد که در فضای گردی در حدود یک متر را در کوچکترین حالت اشغال می کند. نوع بعدی که در دسته چادر های بادی متوسط قرار می گیرد چادر های اتوماتیک ساخت کیت خاوران می باشد که بسته بندی طولی کوچکی دارد که در انتهای صندوق عقب اتومبیل شما قرار می گیرد، چادر های عصایی نیز کوچکترین بسته بندی میان تمامی محصولات را داشته و حتی در کوله پشتی جای می گیرند، به واسطه اسکلت بندی کوچک و و پایه های سبک وزن این دسته از کالا ها نیز بسیار کمتر از دو دسته قبلی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی